Niższe ciśnienie tętnicze bez tabletek

Niższe ciśnienie tętnicze bez tabletekJeśli masz podwyższone ciśnienie, zmień dietę na bardziej zdrową, a być może nie będziesz musiał/musiała zażywać tabletek. Wystarczy włączyć do diety produkty, których przeciwnadciśnieniowe działanie zostało udowodnione naukowo.

Zmianę sposobu odżywania się należy zacząć od zmniejszenia ilości soli. Maksymalnie w ciągu dnia osoby z podwyższonym ciśnieniem mogą spożyć pięć gram soli. Tyle soli mieści się w łyżeczce od herbaty. W dopuszczalną dawkę soli wliczamy także tę sól, która jest dodawana do żywności przez producentów. Przyzwyczajenie się do smaku potraw bez soli zajmie nam od dwóch do trzech miesięcy. Jedzenie mniej słonych potraw będzie dla nas mniej przykre, jeśli zaczniemy dodawać do potraw więcej ziół.

 

Czosnek na nadciśnienie

 

Czosnek jest warzywem bardzo popularnym w naszym kraju, ale stosowanym zbyt rzadko. Jedzenie czosnku powoduje zmniejszenie tak zwanego oporu naczyniowego. Efektem jest ustąpienie napięcia tętnic. Jeśli krew nie napotyka na swojej drodze oporu, nie następuje wzrost ciśnienia. Czosnek udrażnia także naczynia krwionośne zmniejszając ilość złego cholesterolu, działa przeciwzakrzepowo.

 

Soja

 

Białko soi jest bardzo pomocne w przypadku ciśnienia hipotensyjnego, czyli bardzo wysokiego. Pomaga także osobom z podwyższonym ciśnieniem i z nadciśnieniem I stopnia. Soję oraz inne rośliny strączkowe powinniśmy jeść przynajmniej dwa razy w tygodniu.

 

Pomidory

 

Wspierają układ krążenia, gdyż zawierają duże ilości potasu. Potas rozszerza tętnice, znosi szkodliwe działanie sodu, sprawia, że nerki wydalają go więcej. Z reguły zaleca się jedzenie, jak największych ilości warzyw na surowo lub tylko krótko obgotowanych. Zasada ta nie dotyczy jednak pomidorów. W tym przypadku większe korzyści zdrowotne odniesiemy, kiedy sięgniemy po przetwory z pomidorów lub będziemy jeść je duszone.

 

Kłopoty z ciśnieniem ma w naszym kraju coraz więcej osób, w tym także osób bardzo młodych. Zmiana sposobu odżywiania się, regularna aktywność fizyczna pomogą nam je ustabilizować bez pomocy tabletek. 

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>